«خط مقاومت» به آنتن شبکه سه بازگشت + زمان پخش بازیگران «جزر و مد» خواستار پاسخ‌گویی پلتفرم استارنت شدند اولین همکاری رضا عطاران و نوید محمدزاده در اثری جدی هزینه تولید فصل اول «جوکر» فاش شد! منیر قیدی، کارگردان سینما: نگاه انسانی به سینما داشته باشیم «در آغوش ایران» فرصتی برای اکران تولیدات سینمایی | نشست صمیمانه فیلم‌سازان جوان مشهدی با منیر قیدی، کارگردان سینما + فیلم بهرام افشاری با نقشی متفاوت به جشنواره فجر می‌رود آمریکا ویزای برنده نوبل ادبیات را لغو کرد کارگردان «الگوریتم»: هدفمان ساخت قصه‌ای صادقانه بود بازگشت قدرتمندانه داستان اسباب‌بازی‌ها | پیکسار هنوز استاد احساس است توقف اجرای نمایش‌های کمدی و غیرکمدی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) (۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۴) پرستاره‌ترین فیلم کمدی سینما اکران شد | نگاهی به فیلم «آقای زالو» با بازی مهران مدیری انتشار کتاب «من خبرنگارم» به قلم ارسلان رسولی مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مجریانی که بازیگر شدند بحران نبود استقلال | نگاهی به سریال «محکوم»، ساخته سیامک مردانه تولید اثر؛ از دردسر‌های اداری تا هزینه‌های سرسام‌آور | نگاهی به مشکلات تولید و اجرای تئاتر در مشهد جان ویلیامز موسیقی فیلم جدید استیون اسپیلبرگ را می‌سازد بازگشت «محمدرضا گلزار» به شبکه نمایش خانگی
سرخط خبرها

ویدئو | چرا انیو موریکونه فقید از اصطلاح «وسترن اسپاگتی» متنفر بود؟

  • کد خبر: ۳۳۳۶۳
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
ویدئو | چرا انیو موریکونه فقید از اصطلاح «وسترن اسپاگتی» متنفر بود؟
خیلی‌ها انیو موریکونه را با موسیقی‌هایی که برای وسترن‌های سرجیو لئونه ساخته می‌شناسند؛ اما او از اینکه به این فیلم‌ها «وسترن اسپاگتی» بگویند و او را با این ژانر به یاد بیاورند متنفر بود. موریکونه برای حدود ۵۰۰ فیلم موسیقی ساخته و برای خیلی‌ها از فیلم‌ها هم نساخته؛ مثل «پرتقال کوکی» که یکی از حسرت‌های بزرگ زندگی‌اش بود. اگر می‌خواهید درباره این‌ها بیشتر بدانید این ویدئو را با زیرنویس اختصاصی شهرآرانیوز ببیند.
شهرآرانیوز؛ اِنیو موریکونه (۱۰ نوامبر ۱۹۲۸ – ۶ ژوئیه ۲۰۲۰) آهنگساز، تنظیم‌کننده، رهبر ارکستر و نوازنده ایتالیایی بود.
 
او برای حدود ۳۰ فیلم‌ وسترن موسیقی ساخته است؛ ازجمله «یک مشت دلار» (۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر» (۱۹۶۵)، «خوب، بد، زشت» (۱۹۶۶)، «روزی روزگاری در غرب (۱۹۶۸)» و «هشت نفرت‌انگیز» (۲۰۱۵).
 
با این‌حال موریکونه به ژانر وسترن محدود نمانده و در گونه‌های مختلف سینمایی موسیقی‌اش را عرضه کرده است؛ مشهورترین آن‌ها «روزی روزگاری در آمریکا» (۱۹۸۴)، «ماموریت» (۱۹۸۶)، «تسخیرناپذیران» (۱۹۸۷)، «سینما پارادیزو» (۱۹۸۸)، «هملت» (۱۹۹۰)، «باگزی» (۱۹۹۱)، «افسانه ۱۹۰۰»(۱۹۹۸)، «مالنا» (۲۰۰۰)، «بهترین پیشنهاد» (۲۰۱۳) هستند.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->