برگزاری نخستین نشست فعالان سینمای خراسان رضوی در مشهد تمام مهربانی‌های یار مهربان تصویرگر آواز‌های آبی شهر | یادی از استاد علی‌اکبر زرین‌مهر نقاش فقید مشهدی هم‌زمان با سالروز درگذشتش ماجرای تخلص استاد شهریار در مسابقه تلویزیونی «دونقطه» + فیلم گنجینه ای از هنر ناب ایرانی در حرم رضوی | گذری به موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی روایتی طنزآمیز از روابط انسانی | گزارشی از اکران مردمی فیلم «ناجورها» در مشهد پرتره «سیدحسن حسینی»، شاعر برجسته، روی آنتن تلویزیون + زمان پخش زوربا، یک مرد رها | معرفی کتاب «زوربای یونانی» به بهانه انتشار کتاب صوتی‌اش مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: حمایت شهرآرا از سینما برای گرم‌ترشدن بازار هنر مشهد است + فیلم «جیمی کیمل» مجری مشهور تلویزیون اخراج شد سواد رسانه‌ای؛ سپر دفاعی در جنگ نوین حماسه در غزل | فردوسی چه تأثیراتی بر شهریار گذاشته است؟ رائد فریدزاده: حمایت از پروژه‌های سینمایی استانی باید هدفمند و بلندمدت باشد + فیلم لغو اجرا‌های محسن یگانه در گرگان + علت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: ظرفیت هنری استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است پایان بخش اجرایی جشنواره هجدهم موسیقی جوان رمان «جایی برای دفن مردگان نیست» در کتابفروشی‌ها مروری بر کارنامه هنری «فرهاد آییش» به مناسبت تولد هفتاد و سه سالگی‌اش
سرخط خبرها

ویدئو | چرا انیو موریکونه فقید از اصطلاح «وسترن اسپاگتی» متنفر بود؟

  • کد خبر: ۳۳۳۶۳
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
ویدئو | چرا انیو موریکونه فقید از اصطلاح «وسترن اسپاگتی» متنفر بود؟
خیلی‌ها انیو موریکونه را با موسیقی‌هایی که برای وسترن‌های سرجیو لئونه ساخته می‌شناسند؛ اما او از اینکه به این فیلم‌ها «وسترن اسپاگتی» بگویند و او را با این ژانر به یاد بیاورند متنفر بود. موریکونه برای حدود ۵۰۰ فیلم موسیقی ساخته و برای خیلی‌ها از فیلم‌ها هم نساخته؛ مثل «پرتقال کوکی» که یکی از حسرت‌های بزرگ زندگی‌اش بود. اگر می‌خواهید درباره این‌ها بیشتر بدانید این ویدئو را با زیرنویس اختصاصی شهرآرانیوز ببیند.
شهرآرانیوز؛ اِنیو موریکونه (۱۰ نوامبر ۱۹۲۸ – ۶ ژوئیه ۲۰۲۰) آهنگساز، تنظیم‌کننده، رهبر ارکستر و نوازنده ایتالیایی بود.
 
او برای حدود ۳۰ فیلم‌ وسترن موسیقی ساخته است؛ ازجمله «یک مشت دلار» (۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر» (۱۹۶۵)، «خوب، بد، زشت» (۱۹۶۶)، «روزی روزگاری در غرب (۱۹۶۸)» و «هشت نفرت‌انگیز» (۲۰۱۵).
 
با این‌حال موریکونه به ژانر وسترن محدود نمانده و در گونه‌های مختلف سینمایی موسیقی‌اش را عرضه کرده است؛ مشهورترین آن‌ها «روزی روزگاری در آمریکا» (۱۹۸۴)، «ماموریت» (۱۹۸۶)، «تسخیرناپذیران» (۱۹۸۷)، «سینما پارادیزو» (۱۹۸۸)، «هملت» (۱۹۹۰)، «باگزی» (۱۹۹۱)، «افسانه ۱۹۰۰»(۱۹۹۸)، «مالنا» (۲۰۰۰)، «بهترین پیشنهاد» (۲۰۱۳) هستند.
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->